La tecnologia és essencial en educació
De l'assignatura de "Processos i
Contextos Educatius" del màster de formació al professorat, m'ha quedat
ben clar que la tecnologia no és només útil, sinó que és essencial.
Amb això no vull que se'm mal interpreti.
No és que la tecnologia sigui el més important; crec que tots estem d'acord en
que el més important és el disseny pedagògic i la instrucció que tinguem els
futurs professors, la concepció de què és l'ensenyança, l'aprenentatge,
etcètera. Però la tecnologia no deixa de ser un l'element essencial en l'entorn
en el que ens movem actualment, i amb la crisi actual a causa de la COVID ha
quedat patent la necessitat tant del professorat com de les institucions en
general de posar-nos al dia; que tenim les ferramentes per a eliminar barreres
i distàncies, i no els hi estem traient tot el potencial que tenen per manca de
coneixements i experiència.
Jo mateix, com d'altres, no havia fet servir encara ferramentes tant conegudes i utilitzades com són Canva, Blogger, Google Sites... No sabia què era l'entorn personal d'aprenentatge o PLE, no havia sentit a parlar ni a l'institut ni a la universitat del concepte d'Autorregulació, i no li havia donat més ús a Twitter que el de consultar algunes notícies en temps real. Amb el departament. L'última ferramenta que he conegut és Coggle, una ferramenta per a elaborar mapes mentals i diagrames de fluxos.
Full fer especial referència a la web del ficitici IES Victorina Ferrer (creada amb GoogleSites), que hem elaborat conjuntament n'Alicia, n'Inés Libertad i jo, amb el que he descobert una ferramenta complementària per a posar-nos en contacte i transmetre què i com fem els professors, tant amb els alumnes com amb els pares.
Citant Twit d’en Manu
Velasco que hem retwittejat a final del curs, podem veure en un sol mapa mental (per suposat,
elaborat amb Coogle) 220 recursos TIC per als docents, fet que em tranquilitza però
m'aclapara a parts iguals.
Imatge extreta del twit de Manu
Velasco
Bibliografia:
Colaboradores de
Wikipedia. (2020, 5 diciembre). Entorno
personal de aprendizaje. Wikipedia, la enciclopedia libre.
Panadero, E., Alonso-Tapia,
J. (2014).¿Cómo
autorregulan nuestros alumnos? Revisión del modelo cíclico de Zimmerman sobre
autorregulación del aprendizaje. Anales de Psicología. 30, 450-462.
Linda
Castañeda. (2012, 17 septiembre). PLE Entornos Personales de
Aprendizaje [Vídeo]. YouTube.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada